Aan alle goede dingen komt helaas een eind, 8 juni avond

8 juni 2017 - Guiyang, China

Vandaag nam de organisatie ons mee op een dagje uit. We zijn naar de waterval van Huangguoshu geweest, een gebied op zo'n twee uur rijden met de bus. Grappig genoeg stond in Trouw een artikel over deze regio net op de dag dat ik naar China ging. Het gaat er om dat deze regio nog steeds tot de armere van China behoort maar nu vol inzet op toerisme. En dat was te merken. De plekken die we bezochten waren heel druk bezocht met, voornamelijk Chinese, toeristen. foto's hiervan komen nog want die staan op mijn gewone fototoestel. De zet ik zaterdag on line in mijn laatste posting.

Alleen de busrit erheen vond ik al bijzonder. Ik dacht hier heel speciaal op de 33ste verdieping te zitten maar zowel in centrum als in de buitenwijken kwamen we zeker 50 flats met minsten 30 verdiepingen tegen. Alles ziet er ook erg nieuw uit. Deze streek van China is erg bergachtig. Heel veel forse heuvels die zomaar in het landschap staan. En in de buurt van de waterval echte bergen met slingerwegen naar boven.

​We bezochten eerste een soort parkmet allemaal paden door rotsen en over watertjes. Dat hebben we helaas niet helemaal af kunnen maken. Halfweg moesten we terug wegens tijdgebrek. En dan sta je weer lang te wachten tot alle 80 personen weer bijeen verzameld zijn. Vervolgens naar de grote waterval: 110 meter hoog en 77 meter breed. erg indrukwekkend.. Het weer was ook prachtig en warm. We hebben afgelopen dagen nog hevig onweer gehad dus het had ook anders kunnen lopen.

​Vervolgens weertwee uur in de bus, snel douchen en naar het  afscheidsbanket. Mooie dag. Ik heb weer diverse nieuwe vrienden gemaakt en met oude vrienden bij kunnen praten. Morgen moet ik om zes uur in de lobby staan om naar het vliegveld te gaan. Als alles goed gaat ben ik vrijdagavond weer in Nederland.

Ik kom dit weekeinde nog met een afsluitende blog met de missende foto's.